1

Undersøgelse om influencer marketing

Digitalbureauet eAccountable har gennemført en stor undersøgelse, hvor de har spurgt 400 mellemstore influencers om deres præferencer og holdning til kommercielle samarbejder med virksomheder. Der er kommet nogle interessante resultater ud af undersøgelsen, som giver indsigt i, hvordan mange influencers foretrækker at samarbejde med virksomheder og bureauer:

• De fleste af de adspurgte influencers i undersøgelsen siger, at det kun er omkring 25% af deres publicerede indhold, der er sponsoreret.

• Næsten alle adspurgte influencers foretrækker at blive betalt kontant for et kommercielt samarbejde.

• Når de 400 influencers skal rangere de platforme, der fungerer bedst til deres sponsorerede indhold, rangerer blogs først efterfulgt af Instagram, Facebook, Pinterest og Twitter.

• Mange af de adspurgte influencers foretrækker længerevarende samarbejder og ambassadørskaber, der strækker sig over længere tid, frem for kortere enkeltkampagner.

• Samtidig siger omkring 3 ud af 4 influencers, at de oplever bedre resultater ved de længerevarende samarbejder end ved de korte.

• Næsten alle influencers i undersøgelsen er overbeviste om, at deres følgere stoler på deres anbefalinger – også når anbefalingerne er en del af et stykke sponsoreret indhold.

Hos Blogly og Bloggers Delight følger vi med interesse undersøgelsen og er glade for de resultater, den fremhæver. Mange af dem stemmer nemlig meget godt overens med det, vi oplever i vores daglige arbejde med influencers og influencer marketing. Vi arbejder normalt med betalt influencer marketing, hvor influencers bliver betalt kontant for deres arbejde, og vi foreslår ofte længerevarende samarbejder for vores kunder og influencers, når det giver mening i forhold til målsætning og budget. Vi oplever, som undersøgelsen også viser, at der opnås bedre resultater med kampagner, der strækker sig over længere tid, hvilket giver influencerne mulighed for at engagere sig mere i virksomhedens brand og præsentere det for sine læsere og følgere. Derudover kan vi genkende, at følgernes og læsernes opfattelse af troværdigheden i en anbefaling overordnet set ikke påvirkes af, at indholdet er sponsoreret.

Annonce
Vidste du at man kan købe hængekøjer til babyer på denhaengekoje.dk

Læs flere indlæg

1 Comment

  • Bloggers Delight
    november 23, 2017 kl. 9:30 am
  • Skriv en kommentar